My site

Ieejas forma

Sveiks: Viesi

 

Profils
Vēstules
Iziet

Šobrīd saitā...


Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0
Sākums » 2009 » Maijs » 10 » Toyota draud nestartēt 2010. gadā
13:00
Toyota draud nestartēt 2010. gadā
Sestdienas vakarā Barselonā parādījās ziņas, ka "Toyota Racing" komanda draud pamest Formula 1 čempionātu, ja nākamajā sezonā tiks ieviests plānotais noteikums par budžeta griestiem un līdz ar to arī divu klašu čempionātu.

Komandas prezidents Džons Hovets ir atzinis, ka nedomā iesniegt vienības pieteikumu nākamās sezonas čempionātam, ja jaunie noteikumi paliks spēkā. Atgādinām, ka komandu pieteikumi 2010. gada sezonai jāiesniedz līdz 29.maijam un kopā ar šo pieteikumu jānomaksā dalības maksa 309'000 Eiro apmērā.

"Pie noteikumiem, kādi tie ir šobrīd mēs nevaram iesniegt savu pieteikumu čempionātam," intervijā "Autosport" paziņoja Hovets. "Mums ir pamatotas raizes par to, kādā veidā šis sporta veids tiek pārraudzīts un regulēts. Vairākas jomas tehniskajos un sportiskajos noteikumos noteikti vēl ir diskusijas vērtas un mūsuprāt tās līdz galam nav pārdomātas. Es teiktu, ka mēs visdrīzāk neiesniegsim savu pieteikumu, ja vien kaut kas netiks būtiski mainīts."

Iepriekš arī "Ferrari" un "BMW Sauber" komandu vadība izteicās visai līdzīgi, jo Pasaules Motoru Sporta padomes sēdē pieņemtais jaunais noteikumu plāns neapmierina lielās auto ražotāju komandas, kurām visdrīzāk nāksies nākamajā sezonā startēt pie citiem noteikumiem nekā visām pārējām komandām. Tas nenoliedzami radītu lielu apjukumu arī skatītāju vidū. Viens no iespējamiem kompromisiem varētu būt budžetu griestu limita pacelšana, lai dotu iespēju arī lielajām komandām 'palīst' zem šiem griestiem, jo, ņemot vērā visus jau noslēgtos partneru, darba, sadarbības līgumus, vienas sezonas laikā pāreja no aptuveni 400 uz 40 miljonu budžetu ir visai nereāla.

No otras puses nav izslēgts, ka kāda no auto ražotāju komandām (neoficiāli tiek minēta tā pati "Toyota") šo situāciju varētu izmantot kā iemeslu, lai aizietu no Formula 1 čempionāta, lai gan patiesais iemesls būtu ekonomiskā situācija nozarē un pašas kompānijas grūtie laiki.

Gandrīz nav šaubu, ka divu klašu noteikumi radītu milzīgu apjumu pat komandu starpā, jo tehniskā brīvība, kas tiktu dota mazajām komandām (dzinēji bez apgriezienu ierobežotāja, KERS bez limita, regulējami priekšējie un aizmugurējie antispārni utt.) būtu pietiekama, lai trasē apsteigtu lielo budžetu komandu mašīnas. "Williams" bijušais tehniskais direktors Patriks Heds uzsver, ka viens vienīgs regulējams aizmugurējais antispārns vien aplī varētu dot no pusotras līdz divām sekundēm!

Cerības vieš fakts, ka Makss Moslijs, kuram šobrīd ir jāpārdzīvo smaga traģēdija ģimenē, ir piekritis satikties ar visu komandu pārstāvjiem jau nākamajā nedēļā. Tostarp Bernijs Eklstons un viņa vadītā FOM arī ir pa vidu visai šai jezgai - iepriekš Eklstons solīja aizstāvēt "Ferrari" komandu, jo bez tās nav iedomājama Formula 1, tomēr F1 saimnieks ir paziņojis, ka piekrīt FIA - budžeta griesti ir nepieciešami.

Tostarp "Mercedes" kompānija pagaidām nav piedraudējusi ar Formula 1 pamešanu - Norberts Haugs pat piebilda, ka F1 izdevumi ir samērā ciešami salīdzinājumā ar to, kas būtu jāiztērē, lai iegūtu šādu atpazīstamību vienkārši nopērkot reklāmu televīzijā, presē un radio.

Skatījumu skaits: 984 | Pievienoja: MuMM | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0
Vārds *:
Email *:
Kods *:

Kopvērtējums

SDAF1 TV

Čats

Reklāma